Saturday, April 18, 2015

Last Day @Pulau Mara, Tasik Banding,Royal Belun Perak

Assalamualaikum

Today is the last day here.So pagi pas kami berjemaah subuh dan kami ada menjalani aktiviti jungle tracking.

Pergh..penat seh...tinggi gile bukitnya. Penat weiii. Kami diperkenalkan dengan beberapa jenis herba dan kami dapat melihat secara lansung pokok Tongkat Ali. Mereka kata pokok ini memang sangat dicari dan adakalanya mereka tidak menyatakan kepada umum rupa bentuk sebenar pokok  tongkat ali itu. Sempat juga merasa pokok ori tu.Pahitnya...huhu..

Selepas itu kami dipisahkan kepada beberapa kumpulan untuk menyediakan hidangan tengah hari secara berkumpulan dan masak di hutan. Kami dibekalkan beberapa bahan dalam baldi khas dan setiap kumpulan wajib memasak mengikit bahan yang diberi.

Punya lah meriah makanan tengahari kami masa tu. Sedap plak tu..hahaha..kemudian selepas memasak kami berehat dan siap sedia untuk menjamu selera.Akhirnya semuanya habis dimakan.

Kami bersiap sedia dan berkemas untuk pulang ke KL. Dan susun semula semua brg2 dalam stor agar x dikacau babi hutan. Makanan dan sisa makanan dibersihkan agar kawasan hutan simpan itu terjamin bersih.

Kami sampai ke KL agak selepas maghrib. Mujur perjalanan agak lengang dan kurang kesesakan. Alhamdulillah semuanya selamat...tapi...CR tetibe mendapat alergi...adeh...see in the next post..

(Pic ni verangan time dalam bot on dway nak balik.dalam bot baru selesa nk tdo sbb kat kabin tu mmg xbole nak tdo lansung.)

No comments:

Post a Comment

Komen Yang Murni Sahaja.AMARAN Penulis TIada Kaitan Dengan Komen Negatif Yang Menjurus Kepada Sesiapa