Saturday, April 18, 2015

Alergi Akibat Gigitan Nyamuk Hutan

Assalamualaikum..

Berbalik pada story lepas lawatan untuk program CSR ke Tasik Banding Royal Belum Perak itu telah meninggalkan kesan mendalam sungguh pada CR.

Kejadian ini mungkin berlaku semasa CR ade program memasak di hutan.  Biasalah kawasan itu jarang di gunakan maka banyaklah serangga berkeliaran. CR nampak jgk spesis nyamuk berkeliaran dikawasan kami memasak.

Pada awalnya rasa gatal.yang biasa tetapi lama kelamaan makin gatal plak. Menjadi2 plak tu. Miang sungguh rasanya. Pada awalnya pergi rujuk di klinik berdekatan ofis hanya diberikan krim untuk sapuan. katanya gigitan nyamuk hutan. MC la hakak sebab xbole nak fokus kerana hakak menggaru je. Kata doktor nyamuk hutan. Air liur dia buat kulit saya alergi. Dia mengigit berkali2 di tempat yang sama.

Xjalan jadi hakak CR pg ke klinik berdekatan dengan rumah. Alamak kena injection kat montot..sakit woo...dapat krim dan ubat tahan sakit serta mc.

Selang dua hari gatalnya dah kurang dan bengkaknya mulai susut. Yabedabedu..alhamdulillah. Tapi keroja menimbun sbb byk mc.

Kbai

No comments:

Post a Comment

Komen Yang Murni Sahaja.AMARAN Penulis TIada Kaitan Dengan Komen Negatif Yang Menjurus Kepada Sesiapa