Monday, April 20, 2015

Esok Makan Free

Assalamuaikum,

Tengok tajuk..kelasss mak...makan free yabedabedu....alhamdulillah..

Esok CR ade kursus "Potensi Diri Super" bertempat di Seri Pengantin, Janda Baik, Pahang...hooreyyyy...

Kawan2 CR cakap tempat tu mahal la..bestla.tapi bila google biasa je..jgn byk nyamuk..unggas dan sebagainya..almaklum tuan puteri...semuanya sensitip..

Sebenarnya bukan best pun sensitif macam2.Lagi better kalau semua ok..Xperlu nak jadi orang asing..xmudah woo nak elakkan semua jenis sensitif tu..alergi sana sini..kadang2 menyampah juga..

Tapi semua itu kan dah Allah swt jadikan. Nak buat mcmna..alhamdulillah...jika itu terbaik utk CR.kita dah terpilih..kena terima hakikat la..

Cuma..biasalah.bab alergi ni kadang2 kita bimbang persepsi orang..opkos ayat diorang "mengada-ngada" "itu pun xbole" "xkan itupun alergi" "kalau xnk jgn kasi alasan" "mana ada orang alergi matahari"

Kita yang menanggung ni xtau azabnya. Ingat best sgt ke terkurung je..itu xbole ini xbole..padahal masa sekolah kena jemur dari pg sampai tengahari pun rilek je.

Mungkin punca dari pemakanan herba "ratu pari" saspek CR. Kononnya utk kesihatan. Sudahnya menyusahkan..kepada yang kasi tu dulu "Terima Kasih Banyak2 Menyusahkan Hidup Saya"

Apapun hati2 dengan apa jenis pemakanan herba. Ini kerana sakit tersebunyi akan diaktifkan tanpa sedar. Jangan follow CR..

Ingat tak mudah untuk berdepan dengan alergi..kena banyak2 sabar. Dan bertenang. Rilex..dapatkan sokongan orang tersayang (family) supaya kita dapat bertahan dalam sejam dua..paling minima kesannya untuk baik..

Ada alergi peluh (anak buah CR Dhafea) kadang CR kesian juga pd dia sebab CR tau sudahnya bila merenyam sakit..perit..maybe orang ingat memain.tp itulah hakikatnya...kulit rasa perit..macam dalam kulit kena air panas. Berdenyut..nyeri..tegang..dan merenyam...mandi pun xjalan..kena letakkan air sedikit dan hadap kipas sampai tempat alergi tu kembang dan lama2 akan hilang sendiri.

Takit wooo...ok..doakan esok berjalan lancar perjalanan CR. InshaAllah CR berkursus 3d2n di sana. Rilek kapla yang dah makin mental.

Syukur sangat Allah swt senantiasa permudahkan jika CR bersusah hati. Dapat lapangkan sikit masalah dalam hati. Tiap kekurangan pasti disertakan kelebihan...alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment

Komen Yang Murni Sahaja.AMARAN Penulis TIada Kaitan Dengan Komen Negatif Yang Menjurus Kepada Sesiapa